Fitness

Fitness is erop gericht je lichaam in een goede conditie te brengen en te houden. Hiervoor kun je gebruik maken van cardio- en krachttraining. Van fitness wordt je fitter en hiervan ga je vele voordelen ervaren. Hieronder enkele voorbeelden:
– pezen worden sterker
– spieren worden groter en sterker
– botten worden steviger
– krijgt meer energie
– hersenactiviteit neemt toe
– verbeterd zelfbeeld
– verbeterde hartfunctie

Cardiotraining

De cardiotraining is gericht op het verbeteren van je conditie. Je werkt aan je lenigheid, coördinatie en snelheid. De loopband en de hometrainer zijn voorbeelden van apparaten die hiervoor geschikt zijn. Het bewegen met behulp van steps en de cross- en roeitrainer is ook geschikt voor het opbouwen van je conditie.

Krachttraining

Tijdens de krachttraining doe je oefeningen die je spieren vergroten en verstevigen. Met behulp van weerstand (gewichten) kun je iedere spiergroep in je lichaam trainen. Iedereen kan een andere reden hebben om aan krachttraining te doen. De een wil graag sterker worden om in het dagelijks leven hier voordeel uit te halen. Terwijl de andere juist wil trainen om er goed uit te zien. Iedereen zal zijn eigen doelen achterna jagen.

Begeleiding

Wil je graag een trainingsschema of wil je uitleg over een oefening? Dan kun je hier iedere maandagavond van 19.00 tot 20.30 uur voor terecht bij onze fitnessinstructeur.

In overleg is begeleiding ook op andere momenten mogelijk.